2008-03-15

Lördag i storstan

Gääääääääsp!

Här har ni en slagen hjältinna, i dubbel bemärkelse. Matte och jag har varit på utställning i Malmö idag. Fick ett förstapris med HP (hederspris), och blev tvåa efter syrran Kitty IGEN!. Kitty fick CK och toppenfin kritik, så grattis syrran!!!!! Du kommer att bli nåt stort! Det ska jag iof också bli, men kanske inte som utställningsstjärna. Har hört att man faktiskt kan bli kändis på att blogga, så det är kanske grejen?

Matte var lite nervös när vi skulle in i ringen, så kameran blev liggande i väskan under hela utställningen. Här är iaf jag och mina fina rosetter när vi kom hem (ganska trött...).
Jag håller med om att det är tramsigt med 1:a-prisrosetter, men matte är ju tramsig. Hon gillar sånt. Den vita leksaken fick vi välja från ett litet prisbord, och matte tvekade lääänge på om hon inte skulle ha en liten buckla istället (typ 3 cm hög i plast...), men tillslut tog hon sitt förnuft till fånga och valde nåt som JAG har nytta av. Inga hederspris till matte direkt...






När lapphundarna var färdiga i ringen gick jag och matte en shoppingrunda. Resultatet ser ni här. Lite mer prylar än i prishögen kan man ju säga. Strunt samma, allt är ju till mig, mig, mig... Med tre proppfulla kassar lämnade vi Malmömässan och gick till bilen som var parkerad vid Malmö Högskola (matte blev hysterisk av bilkön mot mässan, så vi hade parkerat där). Jag fick vatten och en tuggis, och matte tog en runda i Malmö med kusin Amanda. Efter att de fikat (orättvist!) tog vi alla tre en promenad i Pildammsparken, spännande!

Efter en intensiv dag i Malmö ska jag nu sova några timmar på husses fötter. Ikväll blir det ostbollar & melodifestival, heja BWO(v) (=BlixaWOv)!

stor kram & grattis alla Malmö-vinnare!!!

B

Inga kommentarer: