2009-02-20

Vad är det för en dag?

...Ingen vanlig dag, FÖR DET ÄR BLIXAS FÖDELSEDAG HURRA HURRA HURRA! Japp, idag blir man ju 2 bast. Bara barnet iof, men enligt matte har jag blivit mycket äldre på bara ett år. Lugnare säger hon, vad nu det betyder. Att jag fyller 2 år betyder också att min blogg fyller 1 år. Tänk att det var ett år sen matte lärde mig skriva (Klicker vet´ni...hö hö)....

Självklart har jag fått presenter idag: av dalfolket fick jag en bläckfisk som slaktades snabbt. Av matte fick jag ett extra stort grisöra, ett kg leversnittar och en ask renpaté. En gång om året kan man äta burkfoder säger matte. Och nej, jag fick inte allt på en gång.

Matte gjorde en bakelse av korv, leversnittar, skinka och lite paté, men innan jag fick hugga in skulle det fotas:

Usch! Rena lydnadsträningen på sin födelsedag. Får inte ta örat, får inte ta örat, får inte....


Hundbakelsen var fantastisk! (och borta på 30 sek...)
Slurp!








2 kommentarer:

Flinn sa...

Grattis! :)

Anonym sa...

Grattis från ett lapphunds gäng i Avesta. Lyllos dig som fick äta tårta idag, slurp!