2009-02-16

sportlov!

Snön ligger vit på hus och fält, imorgon har säkert allting smält...

Man blir nästan lite poetisk så här i sportlovstider när Skåne faktiskt är snötäckt. Matte är helt till sig över att det snarare knarrar än klafsar under fötterna när vi är ute, och jag...ja jag är ju lapphund, behöver jag säga mer? -Idag har det skuttats, grävts, rullats och "jas:at" (= nos och öron i backen, rumpan i vädret sen full fart framåt) ute på gräsmattan, härligt!


Träffade småhundarna igår. De tyckte båda att jag luktade alldeles fantastiskt gott och speciellt Ozzy försökte flirta som bara den. Han fick nobben kan jag säga. Morr för fjäskiga pojkar! (några dagar till iaf... :-) )

på onsdag kommer dalfolket hit. Vi ska hämta dem på stationen i Lund kl 14.30. Ja, jag ingår i välkomstkommitten. Har övat på en speciell välkomstsång, bara till deras ära... :-) Vovvovvoooovoooo...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Så ni har lite snö i alla fall =), här ligger snön kvar och det kommer ner lite mer också. Så du tycker också om att jas:a, det gör vi ocskå. Undrar om alla lappisar gör det =D.

Tazz Gazton