2009-02-22

Tack!

...för alla gratulationer på min födelsedag! Jag skulle inte ha något emot att fylla år lite oftare: presenter, pate och tårta är ju toppen! Matte säger dock att det räcker med en födelsedag om året. Hon vill dels behålla mig så länge hon bara får, och dels så tycker hon att burkfoder äter man högst nån gång per år. Ja, matte har sina principer...

En annan sån där princip matte har är att hon bara köper svenskt kött, och ja, det gäller även hundmaten. Man ska gynna det svenska lantbruket säger hon, och jag håller med (det är väl bäst det, annars får man väl inget kött alls... :-) )


Dalfolket har åkt hem idag. Matte och husse lämnade dem vid tåget tidigare idag -hoppas resan gått bra! Jag fick faktiskt erbjudanden om att följa med norrut, men jag vet inte, tror jag skulle sakna dagiset, småhundarna, husse... och matte såklart!


Just nu är husse på innebandyträning. Jag och matte ser ett väldigt spännande program på tv om råttor (jag morrar när de piper). Matte undrar om det verkligen är ett så stort problem med råttor i stan? Har inte det alltid funnits? Och STACKARS den råttan de fångade in, den verkade ju vara hur sjuk som helst! Kalla Fakta kanske har idétorka? Jag och matte har en riktig skandal att bjuda på: SNÖN SMÄLTER!!! Japp, inte ens ett dygn fick all den fina snön ligga kvar. Matte hade gummistövlar imorse igen, suck suck... :-)

Ha en toppenvecka!
B

Inga kommentarer: