2009-02-11

dog logistics

Även i en liten familj utan tvåbenta barn kan det ibland köra ihop sig. Matte har varit borta med jobbet tis-ons, och som ni vet kan jag inte vara på dagis just nu. Vem skulle ta hand om mig? Grannarna går långa dagar i skolan och husse jobbar ju i Malmö. Pga löpet var inte småhundarna något alternativ, så ni må tro att matte var bekymrad.

Hur det gick? Toppen! Jag har varit kontorsråtta, förlåt HUND i två dagar. Har haft en filt och ett rejält tuggben under husses och hans kollega Johans skrivbord på Itella i Malmö. Husse har som vanligt dirigerat lastbilar, och jag, jag jobbade som humörhöjare och förste gullegris. Har fått kakor, kel, kli och en massa beröm från alla jag träffat. Husses ena kollega ville ta med mig hem, och en annan skulle köpa en egen lapphund... Klokt folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra! Du sköter dina åtagande som PR hund för den Svenska Lapphunden. Du skulle egentligen ha betalt från SLK eller SKK. =)

Blixa sa...

Japp, ett grisöra per värvad medlem eller hur? :-)