2008-09-04

sommaren

Hej igen!

Efter ett långt uppehåll är jag nu tillbaka på nätet, hemma och i Skåne. På måndag är jag även tillbaka på dagis efter ett långt sommarlov och några trista veckor i löptiks-isolering.
Jag och flocken har haft en härlig sommar. Vi har varit i Dalarna där vi både badade och promenerade i skogen. Matte träffade sina kompisar, och vi hade det allmänt toppen-toppen.
Grannen Mini har flyttat i sommar (saknar dig!) men jag har fått en ny lek-kompis här på gården: I grannhuset har det flyttat in en liten tax-korsning som heter Nicke. Vi har verkligen super-kul tillsammans! Så fort Nickes dörr är öppen så sätter jag fart och sprätter över gårdsplanen in i köket hos Nicke och hans husse Göran. Nicke lämnar alltid mat i matskålen som jag tar hand om, och sen leker vi. och leker. och leker. och... ja ni fattar, det tar aldrig slut... :-)
En liten bildkavalkad från sommaren:
Slappande i solen, Boda, Svärdsjö


Husse-morfar, matte och husse var ute mitt i natten. När de kom hem hade de såna här skumma typer med sig hem.
Sen försvann de iväg igen tidigt på morgonen, och kom hem med ännu fler.


Gaah! Den var på väg ner på golvet!!

Fikapaus under apportering/uppletande-kursen. Juni-08



1 kommentar:

Malin sa...

Mini saknar Blixa!