2008-09-30

skutt-skutt!

Hej hej!
Ikväll har jag & flocken varit på Brukshundklubben och tränat lite agility. Jag var duktig (som vanligt) och det blev extra kul av att matte hade Doggy kalv-paté med sig som träningsgodis. Paté är sånt där smetigt kladd som luktar ljummi (om ni frågar mig -matte tycker att det luktar skit) och som är så gott att mina ögon nästan ramlar ur sina hålor. Verkligen inget nyttigt enligt matte, men som träningsgodis nån gång ibland kan det vara bra.

Matte och husse byggde upp en liten bana med först två hinder och ett däck. När den kombinationen "satt" så lade matte till en tunnel också. Att köra flera hinder i en följd går bra så länge matte hinner med hyfsat och kan dirigera. Hamnar hon alltför mycket på efterkälken så tar jag gärna gen-vägar...

Nu vet jag iaf vad "genom" betyder (att man ska springa i tunneln) och jag fixar vipp-brädan alldeles själv utan hjälp från matte. Nästa steg blir ordentliga kontaktfält och att träna matte i handling...

Ha en fortsatt bra vecka!

Inga kommentarer: