2008-09-16

beautiful Blixa

"Spänstig välbyggd tik i fin show kondition med mycket bra rörelser, lite tunn benstomme och väl rund i skallen, bra kropp och rygg, utmärkt svans. Visar sig väl"

känner ni igen beskrivningen? Yepp that´s me! Var på utställning i helgen. Fick ett elegant rött band i bedömningen, men sen i konkurrensen var det good bye. Domaren ville ha rundare och mer bastanta damer, en sån liten nätt typ som jag fick inte vara med. Skit samma säger jag och matte, vi hade roligt och jag var väldigt duktig. Visade mig fint och skällde bara en gång. Matte gjorde bort sig lite och sprang åt fel håll när domaren ville att vi skulle springa i cirkel. Är ni förvånade... ?

Husse är lite upprörd och tycker att det hela är orättvist. Tunn benstomme kan man ju inte träna bort menar han. Matte säger att han inget begriper.

Idag gjorde förresten matte ytterligare en puckad sak. Hon lämnade mig ensam i bilen tillsammans med en pizzakartong. Ja, _med_pizza_i. Calzone. Delicious kan jag tala om! :-)

kram
B

ps Mini! Jag saknar dig med! Såg massor av Ridgebacks i helgen, men ingen lika fin som du!!! ds

1 kommentar:

Malin sa...

Vad kul att det gick så bra på utställningen!

Mini och speciellt jag (matte) blev lite mallig över din komplimang om Mini :-) Ni måste komma och hälsa på snart! Till helgen kanske?

kraM