2008-05-01

trevlig (h)älg

Hej hej!

Igår var det fest här på gården. Matte hade gjort massor av god mat: kyckling, kakor, såser, chips, pasta....och pga min allergi-utredning så fick jag inte smaka NÅNTING! det var lite synd om mig vill jag säga. Dock fick jag många klappar och mycket uppmärksamhet. Gästerna tyckte att matte hade en sååå söt hund :-)

Häromveckan fick jag en present av husse. Han tyckte att jag behövde lite tröst pga gottisförbudet, och dessutom hade jag varit lite trött och hängig några dagar. Detta pga magont som berodde på att jag smällt i mig en stor hög melonskal som matte lämnat på soffbordet. Matte förstod först inte alls varför jag var så pipig och eländig, men när hon såg vad som...ja... så att säga kom ut därbak så la hon ihop ett och ett, och fick ihop ett halvt kg melon. Nåväl, den där leksaken, vilket var vad jag skulle berätta, (det där om melon-bajset var ett stickspår) var jätterolig och såg ut som en fluffig brun älg, komplett med svans och öron. Älgen innehöll hur mycket härligt ludd som helst. Det tog mig 2 minuter att få hål på den, och sen var det bara att plocka, plocka, plocka MASSOR av ludd. Nu har matte och husse gjort samma sak i en vecka. Plockat alltså, men inte ut, utan plockat UPP ludd. Här ser ni en bild på hur min matta såg ut efter att matte dammugit den en gång. Hihi


1 kommentar:

Malin sa...

Tack för att jag fick busa lite med dig i onsdags kväll. Jag tycker vi har jätteroligt när vi springer runt som galningar :-) /Mini