2008-04-16

onsdag i Blixa-land

Hej svejs!

Såhär en helt vanlig onsdagkväll, vad finns då att blogga om? Tja, jag kan ju berätta att jag och matte gått en promenad och käkat bajs. Eller ja, det sistnämnda gjorde faktiskt bara en av oss och ni får själva gissa vem. (Ledtråd: En av oss äter, den andra pratar...hihi...)

Matte har pratat med veterinär Thomas idag om min allergiutredning. För er som inte har hängt med så kan jag berätta att vet. Thomas i Landskrona har plockat såväl hud som blod av mig för att kunna lista ut varför det kliar så f*******t på mig.

Tyvärr visade blodprovet, vilket körts på nåt som tydligen heter allergipanel (typ prick-test men med blod ist för på huden...) inte någon solklar allergi. Litet utslag på dammkvalster, men inte så mycket som vet. Thomas hade förväntat sig. Han skulle fråga nån professor och återkomma imorgon. Det sistnämnda låter rätt coolt tycker jag. Jag är så speciell att jag blivit ett professorsärende minsann :-). Hoppas hon (japp, professorn är en tik) har nåt bra att komma med. Både jag och matte lider av detta kliande.

Nähä, nu ska jag lägga en sandhög i soffan (har sparat några kg i pälsen sen promenaden, fiffigt va!? :-)

kram
B

Inga kommentarer: