2008-12-11

höstrusk

Hej hej! 6 veckor har gått utan blogginlägg, och efter en del påpekanden från Dalahåll om detta slarv kommer äntligen en uppdatering.

Jag har gått på dagis som vanligt under hösten, om man nu kan säga att mitt dagis är så särskilt vanligt. För två veckor sen blev jag masserad och stretchad när eleverna hade kurs i detta, och förra veckan fick jag vara lånehund till en jättesnäll tjej i åk 3 som stog utan hund när det vankades rallylydnad. Jag var jätteduktig, trots att det inte var matte som höll i kopplet.

På tal om matte och höst hörrni... Matte fullkomligt HATAR den så kallade vintern här nere i Skåne. Mörkt som i en säck, snön kommer och går som den vill och lera, lera, lera överallt. Jag får duscha fötter och mage efter varje promenad, och matte fullkomligt bor i sina gummistövlar. Nästa helg åker dock hela flocken norrut, till Svärdsjö och en föroppningsvis vit jul!

Såhär ser det ut när vi varit ute på kvällen: reflexväst (matte och husse har också varsin), och bums in i duschen efter promenad.




Inga kommentarer: