2010-11-01

Det här med sömn...

... och små bebisar har det tydligen skrivits många böcker om. Jag börjar förstå varför :-) Vem ska "bestämma" våra rutiner egentligen? Är det nödvändigt öht? för tidigt? Följa bebis eller lära bebis? Truga napp eller skita i den? Ta upp eller ligga kvar? Sovpåse? Speldosa? Vagga? Snuttis?

Just nu är prio 1 att få Ellen att sova i sin vagga hela natten. Matpaus vid 03 när hon vaknar, och sen fortsätta sova själv, INTE bredvid mig. Jag sover kasst med Ellen bredvid mig -när jag vaknar, vaknar hon och vill äta/snutta lite.... Mysigt men inte så bra för sömnkontot...


Mmmm... bästa platsen!

1 kommentar:

Malin sa...

Underbar sovställning! :-) Ja, det är lite lurigt det här med sömn och bebisar...jag ser det såhär att vi (mamma och pappa) får allt bestämma en hel del hur rutinen ska se ut, att få det att bli så bra som möjligt för hela familjen. Sen bestämmer bebisen resten :-)