2009-01-11

soffpotatisar?

Ja, efter en snabb koll i bloggen kan man lätt tro att min flock inte gör annat än degar i tv-soffan. Alla vet ju att lapphunden är en aktiv ras, som inte passar vidare bra till den ägare som bara vill sitta hemma och glo (men vilken hundras gör det egentligen???). Tror det är som så, att matte är dålig på att ha med sig kameran ut, och därför blir det bara soffinlägg. Att få en lapphund på bild är dessutom lättast när den sover... :-)

Idag har vi gått över fälten här hemma, och enligt matte var vinden perfekt för lite handsk-uppletanden. Tydligen så finns det ett samband mellan vindens riktning och det antal prylar som matte lyckas tappa bort...eller? Iaf. Jag fick ligga plats med rumpan bort från matte, medan hon traskade runt på stycket. När hon kom tillbaka hade hon slarvat bort vantarna, och jag fick ge mig ut för att leta efter dem. Om jag hittade dem? klart jag gjorde! Om matte blev glad? Klart hon blev. På vägen hem blev det lite vanlig dressyrdrillning: fotgående, inkallning och ställande under gång. Om det gick bra? Klart det gjorde! :-)

Imorgon blir det dagis igen, och då är min boxpolare Chivas tillbaka från jullov!

Inga kommentarer: